En händelserik lördag

Lördagen blev en mycket händelserik dag.
Min pappa fyllde 60 år, min pappa! Redan så gammal! Men det känns han inte alls som och man är ju inte äldre än man känner sig.
Så hela dagen hjälpte vi till att fixa inför festen. Sätta upp partytältet, bära grejer, duka osv.
När gästerna sedan väl kom så fick man vara lite hovmästare och hälla upp dricka, och så var jag värsta lekledaren och fick igång  pulsen på gästerna litegranna.
Efter det var det middag som gällde till kl 22 då jag och brorsan blev upphämtade och så åkte vill Örsåsa loge, ett uteställe som bara är öppet på somrarna. Det var jättelite folk mot vad det brukar vara men jag hade jättekul ändå, där var många jag kände och jag var alldeles lagom "gladfull".
Sedan när vi skulle åka hem hann vi inte långt innan vi körde av vägen med bilen, upp på en sten och välte på sidan. Som tur var hade alla bilbälten på sig, jag och han som satt fram i passagerarsätet hade just fått på oss våra och tur var ju det eftersom vi blev hängande i dem.
Så efter ett snabbt konstaterande att alla var okej fick brorsan trycka upp dörren på min sida och klättra ut, sen fick jag knäppa loss mig, leta reda på min väska och tröja och sedan klättra ut jag med.
Ska man vara med om en bilolycka någon gång i sitt liv så är det väl en sånhär man ska vara med om, jag fick bara ett stort blåmärke på ena smalbenet, antagligen slog jag i det när jag knäppte loss mig och trillade ner på dörren som just då var golv. Nu har jag lite ont i nacken också men det är antagligen bara en sträckning, känner mig lite öm och stel.
Bilen måste skrotas men vad gör det, huvudsaken är ju den att alla var okej!
Snacka om att man kommer att vara ännu mer noggrann med bilbältet framöver, utan det hade jag slagit mig satan så mycket mer! 
Sedan fick vi ju ringa efter skjuts, som tur var så var min moster kvar hemma hos oss på festen och hon var nykter, de andra hade ju druckit, så hon och pappa kom och hämtade oss.
Som sagt, en händelserik afton!

Kommentarer
Postat av: mira

Tur att det ändå gick som det gick. Tack för det fina kortet=) kramar

2007-08-13 @ 21:45:41
URL: http://mmmira.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0