Nostalgi

När jag plockade i lite gamla lådor för ett tag sen så hittade jag min gamla diktbok.
Ett fint litet spiralblock med en läsande flicka på framsidan som är fylld på 50 sidor av dikter och citat som jag på något sätt har fastnat för. Jag började väl med den här när jag var kanske 12 år och fyllde på med jämna mellanrum ett bra tag.
Det är en sådan nostalgi att sitta och bläddra i den. Kanske jag skulle ta tag i det igen, jag är ju fortfarande förtjust i dikter, citat och uttryck...
Jag tror jag ska göra det!
Under tiden tänkte jag att jag skulle börja publicera några av dem här på bloggen.
Här med inför jag nu punkten "Dagens poesi" för de dagar jag känner för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0