Blondinbella och hopp för mänskligheten

För ett tag sen började några av töserna att prata om Blondinbella. Jag visste inte vem det var men jag fick ett tips att gå in på Blondinbellas blogg. Så nu har jag varit inne där och tittat en del. Häromdagen när jag var inne så stod det att hennes blogg var en av Sveriges mest besökta.
Det ger mig en klump i magen.
Jag har inget emot Blondinbella, jag känner henne inte och hon kanske är jättetrevlig och jag kan gladeligen erkänna att jag lätt skulle vilja göra en hel del av de saker som hon gör. 
Det som ger mig en klump i magen är det faktum att hennes blogg är så sjukt utseendefixerad.
Så om då hennes blogg är en av Sveriges mest lästa, var är då vår värld påväg?
Var är vår värld påväg när det som människor helst vill läsa är vilken tvål och hudkräm man ska ha för finast hud, att hon varit ute på mellandagsrean alla dagar och shoppat loss, att hon äter hälsomackor, att de finaste vardagsnaglarna får man av att använda Diors genomskinliga nagellack och nyårsfinast blir de om man sedan lägger på Diors glittriga lack nr 10.
Det enda jag hoppas på är att det är så många läsare av hennes blogg bara för att många som gör som jag, går in bara för att liksom betrakta (och säkerligen håna) hennes blogg, inte för att jag har något emot henne, utan för att jag hoppas att det finns hopp för mänskligheten.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0