Dagens goda gärning

Jag tycker inte om fläsk och löksås.
Idag kom farmor ner och undrade om jag hade ätit lunch, nej det hade jag inte. Hon undrade då om jag inte ville äta lite fläsk och potatis med henne.
Det är här den goda gärningen kommer in, jag tycker inte om fläsk, men hon har varit ganska hängig på sistone och jag är inte uppe hos henne så mycket som jag borde, och jag vet att hon tycker om att bjuda på mat, så jag sa att visst kunde jag äta det.
När jag kom upp visade det sig mycket riktigt vara löksås också, men det var bara att hålla god min. Som tur var så var fläsket ganska hårt och segt, det tyckte även hon, så då kunde man komma undan med att inte äta så mycket. Men efter en liten portion och två mackor och ett knäckebröd till blev jag ändå mätt, och så bjöd hon på äppelmos med mjölk  till efterrätt, och det var ju faktiskt gott. Så jag blev mätt idag med, trots min goda gärning...

image380
Bläää....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0