Jag tror jag tar och tillverkar mig lite alkohol

Idag fick vi lära oss att anledningen till att träd och vissa växter inte fryser sönder när det är 20 minusgrader ute är att de spär ut vattnet de har i "kroppen" med antingen socker eller alkohol, vilket gör att vattnet inte kan frysa. Hur smart är inte det? Tänk att kunna tillverka sin egen alkohol och socker, innuti kroppen!
"Jag tycker det är lite kallt, jag tror jag tar och tillverkar mig lite alkohol"
"Jag är jäkligt godissugen, jag tror jag tar och tillverkar mig lite socker"
"Fasen, här va de trist, jag tror jag tar och spär ut kroppsvätskorna med lite alkohol!"

Varför lät inte moder jord oss få samma praktiska färdighet.... Tänk vad mycket pengar man skulle spara....Varför.....

image355

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0