Julkort

Jag har gjort julkort. Mira jag satt ju och hade julkortskväll en kväll och då skapade jag en hel hög med fina och mindre fina resultat.
Sen började jag fundera på vem jag skulle skicka dem till. Skrev en liten lista där jag strök en hel del namn som jag brukar skicka till, det blev inte så många namn.
Men sedan tog det stopp. Jag har gått och tänkt och tänkt att jag ska sätta mej ner och skriva de där julkorten men det blir inte av, för jag är inte sugen.
Det är då jag börjar fundera.
Varför ska man skicka kort till alla man känner bara på julen?
Är det bara för att döva sitt dåliga samvete för att man inte hör av sig resten av året?
Varför ska jag skicka kort nu, när man redan får kort från 20 andra personer och det kort man skrev bara kommer att ställas i något brevställ?
Själv skulle jag bli mycket gladare om jag fick ett kort bara sådär helt appropå i mars, bara för att någon kände för att skicka ett kort till mig och inte för att det är jul och de känner att de måste.
Så jag har bestämt mig.
I år ska jag inte skicka ett enda litet julkort.
De som skickar ett julkort till mig i år kommer istället få ett kort senare under året, när jag känner att jag vill skicka ett. Och det tror jag kommer göra dem mycket gladare än om jag sätter mig ner nu och skriver ett bara för att jag måste. För övrigt tycker jag faktiskt att jag är ganska bra på att skicka små kort och grejer till folk, även om det inte är jul.
Därför får du inte känna dig träffad eller besviken om du inte får något julkort av mej i år, för det är det ingen som får, så det så.

Haha vilket roligt groteskt julkort jag hittade.....





Kommentarer
Postat av: Jenny

det e lugnt, du får ju som ja sagt inget av
mig heller!:) ses på juldan, det ska bli så kuuul!puss

2007-12-19 @ 11:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0