Livsviktigt!

Jag har propagerat för det här innan, men jag vill göra det igen.
Jag vill påminna alla om hur viktigt det är att anmäla sig till donationsrådet!
Efter att man läser på Heja Abbe så förstår man ännu mer hur viktigt det är, det finns så mycket människor som inte skulle överlevt om de inte fått donerade organ.
Tänk om det helt plötsligt är din mamma,bror eller sambo som behöver ett organ.
Att inte anmäla sig tycker jag är direkt själviskt och motiveringen att du inte tagit tag i det ännu håller inte, det är så enkelt, bara att gå in på en hemsida och klicka i en eller två rutor och skriva ditt namn och personnummer.
Sen om du skulle ångra dig på något sätt så är det bara att gå in och ändra.
Jag citerar Donationsrådets hemsida:
"Åtta av tio svenskar är positiva till att donera organ eller vävnader efter sin död. Men många donationer genomförs inte, eftersom varken sjukvården eller de anhöriga vet vad den avlidne har för inställning till donation. När den avlidnes vilja är okänd säger de anhöriga ofta nej. De är osäkra på hur den avlidne ville ha det. "

Så, nu tycker jag att du ska gå in och anmäla dig om du inte redan gjort det, adressen ligger som länk här nedan.

Livsviktigt.se

Om vi inte börjar donera kanske det blir som i Kina, läs den här artikeln: Organ tas från fångar



image348

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0