Vägen till Guantanamo

Igår kväll när vi satte oss vid tvn så visade det sig att det var dokumentären "Vägen till Guantanamo" alldeles lagom. Jag har inte hört om den innan men den är tydligen ganska känd, fått priser och sånt. Den handlar om några killar som kommer från Pakistan men bor i England som ska åka till Pakistan på ett bröllop. Men efter många konstiga omständigheter så hamnar de bland de personer som Usa tar tillfånga som talibaner och Al-quida anhängare. Militären tror inte på något de säger och placerar dem på Guantanamobasen.
Jag säger bara herre gud. Om det som killarna berättar är sant så blir jag bara så jääääävla förbannad! Där fick de sitta i över ett år, utan att någon kollade upp deras uppgifter ordentligt, de torterades och de fick ingen rättegång. Och Usa ska kalla sig för en supermakt. Jag vet inte vad jag ska säga.... Efter att ha sett Sicko och denna filmen blir jag mer och mer övertygad om att Usa är ett sjukt jävla land.....

image349

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0