Världsförälder!?

Vi går runt här i vårt överflöd och funderar på vad vi ska få till julklapp när andra funderar på om de kommer att överleva dagen. Jag blir så beklämd när jag tänker på det, och ändå gör jag ingenting, vilket gör mig ännu argare. Därför börjar nu det lilla tankefröet gro att jag ska bli en UNICEF världsförälder. Det kostar 100 kr i månaden, vilket ju inte är någonting. Det är två flaskor vin, eller att gå och fika två gånger, eller en middag ute, eller några flaskor coca-cola, eller ja you name it! 100 kr är pengar som jag kan undvara helt enkelt. Annars kanske det finns någon annan där ute som också får dåligt samvete när de läser detta och tänker att de kan gå ur t.ex. hyresgästföreningen eller vet att de får pengar över när de bytt gym eller så(hihi, hint hint, ni vet vilka ni är)....och vill dela ett världsförälderskap med mig?

Världen behöver fler föräldrar

En nyfödd bebis med hälsokort

Foto: UNICEF
Som Världsförälder skänker du pengar varje månad via autogiro - inte bara till ett barn utan till alla de barn som mest behöver din hjälp. Det innebär att du är med och kämpar vid de utsatta barnens sida varje dag, året runt.

Du är med barnen vid katastrofer och du är med barnen när de behöver hjälp med de mest grundläggande och livsavgörande behoven under sin uppväxt. Som till exempel att få rent vatten, vaccin mot dödliga sjukdomar och möjlighet att gå i skolan.


Kommentarer
Postat av: josse

Haha...du är väl för söt!!!
Klart jag vill bli världsförälder med dig! Vår enda chans att bli föräldrar tillsammans dessutom..hehe! Vi tar det när vi ses på Campus igen.
Hoppas du har ett skönt lov och att hemtentan snart är klar;)Hälsa familjen!
Puss & Kram

2007-12-22 @ 15:07:16
Postat av: mira

Haha..jag säger som Josse! Visst kan jag också ställa upp!
Ha en trevlig jul om vi inte hörs innan julafton. Kramar

2007-12-22 @ 18:24:09
URL: http://mmmira.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0