Winnerbäck

Igår var det då dags för Winnerbäck, äntligen.
Det var så länge sen vi beställde biljetterna att man nästan hade glömt bort det på något sätt.
Ståplats biljett hade vi beställt bara för att vi inte skulle behöva knöla med att beställa biljetter bredvid varandra. Jag var rätt säker på att jag skulle ångra det beslutet. Ståplats för mig brukar innebära att jag måste stå halvt på tå och flytta på huvudet hela tiden för att överhuvudtaget se något mellan alla andra. Ibland är det en fördel att vara kort, när man ska på konsert är dock inte ett sådant tillfälle.
Jag kan inte säga att jag såg lysande igår heller, men jag ångrar inte vår ståplats. På en sittplats kan man inte stå och gunga i takt på samma sätt. Och trots att det var slutsålt så var det inte så panikartat trångt som det kan bli på konstert ibland, man hade ändå lite space. Dessutom är det inte hur bra jag ser som avgör vad jag tycker om konserten, jag måste inte se hela tiden.
Som vanligt var han bra! Vi diskuterade det igår, gullet och jag, vi tror inte att han kan ha en dålig konsert. Han har så många låtar som alla kan att han bara behöver slänga in några av dem för att alla ska bli på och tycka att det är lysande. Så var det även igår. Klassikerna "Hugger i sten", "Solen i ögonen", "Kom änglar" och en otippad men trevlig överraskning "Du gamla fria nord" dök också upp. Alla de är några av mina favoriter med honom. Skönt att han inte bara tog låtar från sin nya skiva, jag har inte riktigt hunnit vänja mig vid den ännu även om jag lyssnat in mig en hel del på den. Jag är inte säker på att jag gillar hans nya stil lika mkt som den gamla.
Dessutom måste jag lägga till att jag tycker han passar mycket bättre i sitt korta hår! Han ser ju ut som en lodis i det långa han har nu.
Förbandet från Västervik (!) Abalone Dots förtjänar ett omnämnande också. Jag har inte lyssnat mycket på dem innan, men det var en riktigt soft musik. En såndär som man kan låta strömma ur högtalarna när man gör en massa annat samtidigt, som man nödvändigtvis inte måste "lyssna" på. Grymma stämmor! Det ska nog laddas hem lite musik med dem idag....
Här kommer en länk från Smålandsposten där man kan gå in och se ett klipp från gårdagens konsert så du kan bilda dig en egen uppfattning.
Filmklipp

Kommentarer
Postat av: elida

Åå Winnerbäck!!! Jag försökte få biljetter till hans konsert, på tok försent förstås... synd... Har iaf köpt biljetter till i augusti! Haha, det gäller att vara ute i god tid. Kram

2007-12-04 @ 22:51:55
URL: http://elidajosefina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0