Dagens konstaterande

Den senila tanten tittar på mig med frågande blick
-Såg du Pelle där inne? Jag vet inte var han är.
Pelle är hennes man, eller föredetta man, han har varit död i fem år, vilket hon har en tendens att glömma bort.
- Nej men Saga, Pelle är ju död vet du ju.
- Jasså... är han det ja..... Men var kommer man efter det?
- Efter att man har dött, ja men då hamnar man ju på kyrkogården.
- Ja det vet jag ju,men innan dess, var hamnar man då?
- Det var en bra fråga, det vet inte jag, men Pelle han är ju begravd.
-Jasså är han det.... Ja då antar jag att han inte kan bli begravd en gång till om han redan är begravd...
Det var dagens konstaterande det, man vet inte om man ska skratta eller gråta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0