Gör rätt jämförelser

Hur man tycker att man har det beror helt på vad man jämför med.
Eller, snarare vem man jämför sig med.
Tycker man att man är  tjock, ja då ska man komma på någon som är tjockare än en själv och som säkerligen skulle bli själaglad för att ha samma figur som en själv.
Tycker man att man har ett tråkigt kärleks/sexliv, då ska man tänka på den där som knappt kysst en människa i sitt liv.
Tycker man att man är ful, då ska man tänka på den där med stor näsa, spretigt hår och fullt av finnar på hakan.
Tycker man att livet känns trist, tänk då på den där som bara sitter hemma hela tiden och bara glor på tv och inte har några vänner alls.
Låter det elakt? Ja det kan jag hålla med om. Men det fungerar!!!
Man kan alltid hitta någon som har det sämre än en själv.
Och när man gjort det, tänkt på någon som är tjockare, fulare, tråkigare och med ett ikkeexisterande kärleksliv så inser man att man faktiskt har det jättebra.
Jag har det bra.
Kalla mig en egoistisk förbannat ytlig jävel om du vill. Kanske är det vad jag är.
Men jag har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0