Jag tränar inte för mycket

Jag tränar inte för mycket!
Enligt FYSS (FYsisk aktivitet i Sjukdomsprevention och Sjukdomsbehandling från statens folkhälsoinstitut)
så är den rekommenderade nivån av aktivitet för en vecka:

Basaktivitet på minst 30 min rörelse sammanlagt per dag
Kondition där man blir anfådd/svettig 3-5 dagar i veckan, minst 20 min
Styrketräning på ett eller annat sätt minst 20 min, 2-3 ggr i veckan

Då tränar ju jag perfekt! Det är nästan precis vad jag tränar nu! Men jag kan tycka att den rekommenderade nivån ligger väldigt högt.... Jag tycker nämligen att jag tränar ganska mycket, och så når jag lagom upp till den rekommenderade nivån.... Då lär det ju vara en jäkla massa som inte når upp till den!?
Aja, huvudsaken är den att jag inte tränar för mycket! Jag har lagt ner det att tänka på att träningen inte gör någon nytta. Jag tycker att det är kul, jag mår bra av det och man har naturliga svackor. Så det löser sig nog!

image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0