En ny karriär?

När jag fixar snygga frisyrer på mina kompisar tänker jag:
Varför blev jag inte frisör?
När jag gjort något snyggt blomsterarrangemang tänker jag:
Varför blev jag inte florist?
När jag fixat nån snygg inredningsgrej tänker jag:
Varför blev jag inte inredningsdesigner?
När jag målat en snygg tavla tänker jag:
Varför blev jag inte konstnär?

Nu har jag kommit på ytterligare karriär, men den här gången är det faktiskt lite mer äkta.
Varför har jag inte blivit hälsocoach!?

Den här hälsokursen jag läser nu gör mig så himla inspirerad! Så nu går jag och övertygar mig själv, mina vänner, och pojken, att jag skulle bli en utmärkt hälsocoach!
Anledningen till att jag skulle göra det så bra är för att när jag ser någon som exempelvis är överviktig så vill jag bara springa fram till dem och ge dem råd.
"Rör dig lite mer, det räcker med 30 min om dagen i början. Ut i naturen! Kolla efter vad du äter, det är bara att skriva ner vad du äter på en vecka, och börja sedan plocka bort det du känner att du kan vara utan. Börja träna, ät lite mindre sött. Tänkt rätt! Du kommer att må så mycket bättre! Det kan vara så enkelt!"
Jag är så "attraherad" av tanken att man kan bestämma sin egen hälsa! Mår du som du förtjänar?
En utmärkt hälsocoach skulle jag bli!

image328

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0