En såndär dag...

Idag är en såndär dag när min kropp bara inte vill vakna till, den vill inte va med.
Jag va så trött imorse å gullet fick nästan släpa upp mej ur sängen. Trodde att lite frukost och en dusch skulle hjälpa, men icke. Så jag har gått här som en zombie hela morgonen å nu börjar jag äntligen vakna till litegranna iaf... Skulle ta tag i att skicka iväg vårt ihopskrivna arbete om vår utomhusdag, men så kan jag bara inte hitta det på datorn. Det kan ju inte bara försvinna för farao! Suckar och undrar om det ska bli en såndär dag idag som det var i lördags, när allt går fel.
I lördags inledde jag nämligen dagen med att ta sönder en lins, och givetvis inte en högerlins eftersom jag har en extra sådan, nej då, självklart inte. Sedan upptäcker jag att jag hade glömt ta mitt p-piller dagen innan. Satan!Självklart me sån dålig tajming att vi hade haft sex just den dagen då inget piller hade blivit taget, vilket innebar en sväng till apoteket och ett Norlevopiller för 159(!) kr. Men man vill ju inte chansa.
Vi hade bestämt oss för att gå in till stan men när vi kommer ut blåser de kallt som satan, så vi ändrade oss till att ta bussen. Stressade på gullet som satan för att vi inte skulle missa den buss som snart skulle gå. Men väl där kommer det ingen buss. Vi väntar å väntar tills jag får snilleblixten att det ju är allahelgonahelgen, alltså är det ju en röd dag och bussarna går som om det vore söndag. Så det var bara att traska upp till Teleborg för att ta en buss som verkligen gick.
Men sedan så var det faktiskt inte mkt mer som gick fel den dagen. Gullet hittade både ett par jeans och en jättesnygg vinterjacka, han som e så petig, halleluja!
På kvällen lagade jag god kycklinggryta och så såg vi på Michaels Moores "Sicko". Den var bra som alla hans andra filmer. Jag vet att man ska ta en hel del av det han säger med en nypa salt då han väljer att ha med det som passar hans story. Men efter att ha sett den är man iaf glad att man bor i Sverige ska jag säga, jag ska aldrig mer klaga på de där 150 kr för att gå till doktorn. Hälsosystemet i Usa är ju helt jäkla psykat! Här pumpar man in pengar i ett krig mot Irak, som man inte har med att göra egentligen, medan en del av det amerikanska folket dör pga att de inte har någon sjukförsäkring eller för att den de har inte beviljar någon vård eftersom försäkringsbolagen vill tjäna massa pengar.... Jag blir så arg när jag ser det.
Men åter till den ursprungliga diskussionen, så även om inte dagen börjat bra så kan det ju bli som i lördags, att den fortsätter desto bättre. Jag intalar mej själv att det är så....

image282

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0