Tjuvlyssnat

Efter ett uppehåll har jag hittat tillbaka till http://www.tjuvlyssnat.se/ igen.... Haha! Läs och le!


McDonalds Tumba

Tjej och kille ~20 slår sig ner för att äta. Bredvid sitter en kvinna med sin nyfödda bebis, som gnyr till. Killen hoppar upp och stirrar på hamburgaren. Han tittar sig omkring och då inser han vad som hänt och börjar skratta.
Killen: Shit, jag trodde det var hamburgaren som lät!


H&M, Sergelgatan, Stockholm

Två tjejer ~16 går omkring i butiken.
Tjej 1: Jag skulle vilja ha tomtar på loftet!
Tjej 2: Va?! Vad menar du?
Tjej 1: Jo, men att ha tomtar på loftet... det låter så himla mysigt!
Tjej 2 (skrattar): ... Åh, jag älskar dig!



Datorsal, Angeredsgymnasiet, Göteborg

Två tjejer sitter och pluggar till ett prov och den ena tjejen verkar läsa vad den andra just skrivit.
Tjej 1: "...folket blev mer organisaterat."
Tjej 2: Va? "Organisaterat"? Det står det ju inte!
Tjej 1: Neeej, det står "organiserat", men jag trodde det stod det.
Tjej 2: Varför det? Varför skulle jag skriva "organisaterat"? Det finns ju inte ens...
Tjej 1: Men du skriver ju så otydligt!
Tjej 2: Skriver jag otydligt?! Det är ju för fan datorskrivet!



Busshållplats för buss 17, Uppsala

Två tjejer ~18 står och väntar på bussen. I skyltfönstret på gatan mittemot hänger det festklänningar.
Tjej 1: Åh, den där röda var väl fin?
Tjej 2: Jaa, du skulle kunna ha den på Annikas eller Fannys bröllop.
Tjej 1: Men nej, om man har rött på sig på bröllop betyder det ju att man har haft sex med brudgummen.
Tystnad.
Tjej 2: Ja, jag sa ju det. Du skulle kunna ha den på Annikas eller Fannys bröllop.

Buss 303, Motala

Kille ~15 sitter på bussen när en tjej ~15 kliver på. Tjejen hälsar på killen och sätter sig bredvid honom. De börjar prata men det verkar som att de inte träffats på ett tag.
Tjej: Men gud vad långt ditt hår har blivit. Du borde göra någonting åt det!
Kille: Jo, det var skönt i somras när jag var helt rakat. Jag funderar på att göra det igen nästa sommar.
Tjej: Men varför gör du inte det nu?
Kille: Det blir ju så kallt nu på vintern.
Tjej: Ta på dig en mössa då!
Kille: Jag gillar inte mössor, de fuckar up frisyren!
Tjej: Jo det är klart...

Vasastan, Göteborg

En far kommer cyklande. Sonen ~ 4 befinner sig några meter längre bak, också på cykel.
Sonen: Vad långsamt du cyklar pappa!
Pappan: Mm.
Sonen: Flytta på dig för i helvete så att jag kan cykla förbi.
Pappan (argt och chockat): Vad sa du?!
Sonen (tveksamt): ... pling, pling.

Ica-butik, Katrineholm

Två tjejer står i kön och småpratar.
Tjej 1: Asså, idag är det prick tre månader kvar innan jag fyller år! Haja hur skönt det ska bli att bli myndig och fylla arton eller?
Tjej 2: Joo, det är klart.. det ska ju bli skönt att bli myndig, det är banne mig dags!
De fortsätter att prata och när kunden före tjejerna betalat klart kliver tjej 1 fram till kassörskan och lägger upp ett par läsk, en tidning och så tar hon ett paket röda Prince.
Kassörskan (med stort leende): Har du legitimation? Man måste vara 18 för att köpa cigaretter och det sa du väl att du inte var nyss?
Tjej 1: Aa men... Vafaaan då, TJUVLYSSNAR du på andras samtal eller, jäkla skata?!
Tjej 1 störtar ut, medan tjej 2 får betala kalaset, utan cigaretter.

Utanför t-banan, Högdalen

Två fyllon läser en gratistidning och kommenterar högljutt alla artiklarna.
Fyllo 1: Här står det om en expert på sniffning.
Fyllo 2: En expert? Är det Jonny* dom menar då?
Fyllo 1: Nä, det är nån annan expert. En engelsk.
Fyllo 2: Aha. Inte Jonny, alltså?
Fyllo 1: Nä. Han heter John står det.
Fyllo 2: Låter nästan som Jonny.
Fyllo 1: Aa, men han är inte professor.
Fyllo 2: Han i tidningen?
Fyllo 1: Nä. Han är professor.
Fyllo 2: Jonny?
Fyllo 1: Fan, är han professor?
Fyllo 2: Inte fan vet jag.

Apotek, Stockholm

Tjej ~30, rundlagd och med ett trött utseende kommer in och går fram till en anställd.
Tjejen: Var har ni Ipren?
Anställd: Ipren är inte bra för dig...(tittar menade på tjejens mage).
Tjejen: Jag VILL ha Ipren... fattar du?
Anställd: Men det är inte bra för dig! (Tittar igen mot magen)
Tjejen (högt): Jag är inte gravid, jag är bara fet!

Tåg, Värnamo - Göteborg

Tåget har lämnat stationen men efter en stund bromsar det in och en knastrig röst hörs ur högtalaren.
Högtalarröst: Vi får ursäkta för att vi har stannat. Men det är en dvärg som har hängt sig på spåret.
Flera av passagerarna tittar förvånat på varandra. Efter en stund knastrar det till i högtalarna igen.
Högtalarröst: Nu menade jag inte en sån dvärg, utan vi kallar ju våra ljussignaler för dvärgar!

Pågatåget Höör - Malmö

Man ~50 kliver ombord, plockar fram mobiltelefonen och knappar in ett nummer.
Mannen (i telefonen): Ja hej, ni bärgade en bil åt mig igår. En Saab 9-3.
Tystnad.
Mannen: Den gick lite knackigt, det kan bero på att den som kört den tankat bensin istället för diesel.
Tystnad.
Mannen: Ja, och nu är det så att det är min svågers bil och han kommer hem från Mallorca ikväll så jag undrar om ni kan ge bilen lite förtur.

Landsbro skola, Vetlanda

Under en fysiklektion som handlar om vindkraft.
Tjej ~14: Jag såg många vindkraftverk när jag var på Öland i somras.
Läraren: Ok, ja de har byggt några där nyligen.
Tjejen: Ja fast de här var gjorda av trä, men det är nog bara för att bevara lantidyllen.

Willys hemma, Göteborg

Far och dotter ~4 år är och handlar. Dottern får syn på chokladpuddingen i kyldisken.
Dottern (pekar på chockladpuddingen): Sånt tycker jag jättemycket om!
Pappan: Mmm.
Dottern: Vi köper, pappa!
Pappan: Okej då, ta en till pappa också.
Dottern (börjar lägga över förpackningar till korgen samtidigt som hon räknar): En till mig, en till pappa, en till mamma...
Pappan (avbryter): Nej, mamma ska inte ha någon, hon är tjock.

Buss, Stockholm

Det är rusningstid och mycket folk på bussen. Busschauffören ~45 säger till dam ~60, som står för nära dörren men hon lyssnar inte.
Chauffören: Dy ska backa när jag säga till dig!
Damen: Du säger inte åt mig vad jag ska göra.
Chauffören: Jag bestimmer i denna bussen.
Damen (efter lite funderande): Men vi svenskar bestämmer i detta land, åk hem och bestäm i ditt eget land.
Chauffören: Om jag åka hem, vem ska köra dig hem då?

Tåg mellan Arboga - Örebro

En pojke ~10 sitter bredvid sin mamma ~40 och läser en Bert-bok.
Pojken: Mamma... vad betyder ståfräs?


Kommentarer
Postat av: martina

Haha brukar aldrig vara inne på den sidan men när jag väl är det hittar jag inte något kul men det här var fan kul sitter o småskrattar för mej själv haha :P

2007-11-27 @ 12:22:42
URL: http://marrree.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0