Hösten är här

Hösten är här
sommarn gick fort
vindarna blåser så kalla.
Gulnande löv
virvlar omkring
snart ska de alla falla.

Åkern står kal
var finns det korn
mat söker sparven och musen.
Söderut far
svalor och gäss
bort från en värld som är frusen.

Nu blir det jakt
älgen med hast
flyr undan jägarens kula.
Solen går ner
så blir det lugnt
räven törs lämna sin kula.


Det är en sång som vi fick sjunga när jag gick på låg- och mellanstadiet. Jag har alltid tyckt om den, och nu passar den in. Hösten är här! Igår morse när jag gick på min morgonpromenad vad det 1.2 grader ute. Solen sken från en klarblå himmel och det bet i kinderna när man kom in i skuggan där rimfrosten låg som ett glittrande täcke över allting. Tyvärr hade kameran svårt att fånga det där gnistrande, glimmande som gör att det ser ut som att allt är bestrött av diamanter. Men jag kan ju försöka illustrera med några bilder i alla fall, på att hösten är verkligen här!

     

Kommentarer
Postat av: ellie

fina bilder som vanligt!!! jag vet vad jag ska önska mig i födelsedagspresent! en fin kamera!!! =)

2007-10-10 @ 19:44:59
URL: http://elidajosefina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0