Stänger ute ett kallt töcken

Igår sken solen från klarblå himmel och gav campus liv.
Idag ligger molnen som ett tjockt täcke som sveper in campus i något sorts kallt töcken.
Själv sitter jag inne idag å pysslar, pluggar och tar det allmänt lugnt med nedsläppta persienner och tända ljus och försöker tränga ute det huttriga vädret. Den där förkylningen som jag gått och väntat på har nog anlänt nu, är småsnorig och rosslig i halsen, vi får se hur mycket det blir av det. Jag ska inte träna idag iaf, och jag funderar på att inte ens gå ut och gå, jag gick två promenader igår så jag tycker jag kan låta mig själv låta bli idag. Jag är inte sugen. 
För övrigt har jag träningsvärk från gårdagens bodycombatpass, skönt med lite träningsvärk, bara det inte blir värre, kul pass iaf.
Jag tackar även min lyckliga stjärna för att jag är ledig idag och att jag slipper att vara ute i kylan på friluftsliv som pojkvännen och att jag har inte har någon utomhuspedagogik. Så jag bara kan gå här hemma å plocka lite å softa mig till en mild förkylning om jag nu måste ha en. Snart ska jag nog ta och traska över till pojkvännens tomma lägenhet och krypa ner i sängen och se en film jag hyrt. Kanske fortsätta med min braiga bok efter det... Försöker att inte läsa i den allt för ofta, den tar slut så snabbt då... Såna här dagar behöver man verkligen ibland...

image226

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0