Dagens motto: MYS

Vaknar vid 8.15 utan att vara ett dugg bakis. Gött, det lönar sig att dricka utspritt och att äta innan man går och lägger sig. Går upp och kissar och sen är det kört att somna om. Så jag ligger å tittar på barntv en stund. Nu sitter jag med tända värmeljus på bordet, en kopp te bredvid mig och morgontv på. Jag har varit urusel på att hålla koll på världens händelser denna veckan. Jag skäms, jag tycker det tillhör att ha lite koll på ovärlden, jag måste bättra mig! Det regnar ute, men jag sitter och funderar på om jag skulle gå och handla lite mjölk och någonting att laga till middag. Jag tar förgivet att pojkvännen kommer att vara rätt bakfull idag så att tro att man ska kunna dra ut honom i regnet idag är som att tro att man ska flyga till månen ungefär.... Men äta bör man ju, annars dör man!
Dagen idag ska spenderas i kojan, jag är sugen på min bok jag köpte häromdagen, passar perfekt att ligga där inne i myset och läsa....  Dagens motto: MYYYYYS!


image203

Boken som ska läsas i idag, uppföljaren till Smultron och svek, ska bli intressant och se hur det gick sen liksom....

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag håller faktiskt på att läsa "Vinbär och vemod". "Smultron och svek" har jag också läst. Båda är lättlästa!

2007-09-30 @ 10:08:19
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Patricia Klinteberg

Godmorgon! Hoppas du får en bra söndag! :)

2007-09-30 @ 10:09:15
URL: http://klinten.blogg.se
Postat av: elida

Åå smultron och svek var ju jättebra! =) Jag måste nog köpa den där uppföljaren!

2007-09-30 @ 11:13:21
URL: http://elidajosefina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0