Garderoben och hemfärd

Min garderob dignar över med kläder, och jag har inget att ta på mig.... Det är ett himla lustigt fenomen det där.... Det är helt enkelt en ekvation som inte går ihop.... Men jag har inte handlat alls mycket kläder på sistone, jag kommer inte ens ihåg när jag köpte en festtopp senast, så nu får det snart bli dags för det. Var på stan igår men jag var på lite halvtaskigt humör så vi pallade inte göra mer än vad jag verkligen hade bestämt att jag skulle göra, prova kläder kom inte på tal alls. Dessutom har jag svårt att hitta kläder som tilltalar mig nuförtiden, antingen har jag blivit kräsen eller så är det modet som är knas. Lite knas är nog modet i min smak för det är så mycket just nu som jag bara inte skulle ta på mig! Shortsmodet för tjejer har jag inte förstått mig på, och framförallt inte leggings under shortsen! Och så lustiga färger å mönster i en blandning från alla olika möjliga tidsepoker... nej tack!

Idag bär det hem till mitt stora hus i min stora skog till min lagom stora familj. Ska på släktens årliga kräftskiva, och nu när jag blivit kräftfantast är det inte nåt man vill missa, plus att man träffar alla så sällan, så man får passa på! Dessutom ska många andra jag känner här nere också hem över helgen, så det passade bra. Sen får jag se om ja hänger på å firar en kompis på lördag dag också, det lutar åt det, det skulle vara trevligt att hinna träffa några av töserna också. Ska bli skönt att komma hem en liten sväng, det är det alltid. Så i helgen blir det inget bloggande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0