Pang!

Det värsta med att vara på semester är att komma tillbaka till verkligheten och krocka med denna. Pang!
Pang! Jag har släppt skolan totalt och känner mig därför totalt vilsen när jag kommer tillbaka, var är jag i arbetet, vad ska jag göra nu, vad borde jag göra som jag inte har gjort, ligger jag efter?
Pang! Resor kostar pengar och jag är nu ganska fattig.
Pang! Det finns inte riktigt tid till att träffa mina vänner som jag vill och jag blir understimulerad på den fronten.
Pang! "Söka jobb ångest", jag måste söka fler jobb, men orkar inte.
Pang! Ska snart ha mens och blir därför extra gråtfärdig, smådeppig och godissugen.
Allt detta resulterade i en apatisk Stina som satt vid tvn och stirrade framför sig igår, utan att orka göra ett skit. Ville inte ens gå ut i det fina vädret, då är det illa. Men efter att ha tvingat mig själv att gå ut, köpt lite godis, skitit i plugg på kvällen utan börjat med Stig Larssons tredje bok och funderat lite över gårdagens föreläsning så började det lätta. Det är pissigt men allt löser sig, jag vet ju det. Dessutom ska jag snart åka hem till skogen, antagligen redan nu i helgen, och det verkar alltid väldigt terapeutiskt på mig. Jag sätter på mig hörselskydden så hör jag inga pang...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0