"Det är bara att sätta i den så installerar den sig själv"

Sen jag flyttade in så har jag snyltat på grannens bredband med dålig styrka. Men så i förra veckan så var det inte att de fungerade varje dag och sådant så då bestämde jag mig för att gå och skaffa mig ett mobilt bredband som hela tiden har varit tanken. Sagt och gjort, i lördags traskade jag och Henke in på telebutiken vars företag förr i tiden kallades televerket och tecknade ett mobilt bredband till mig. Eftersom min cdläsare inte funkar på datorn så frågade jag särskilt om det var något som skulle installeras så att det inte skulle bli nåt strul, nej då, det var bara att sätta in den så skulle den installera sig själv.
Så glad i hågen går jag hem, sätter i sladd och simkort och kopplar in det i datorn. Då händer.... ingenting! Efter några försök blir jag sur och lämnar över det till Henke som börjar prova varenda grej han kommer på, men inget hjälper. Då ringer han till sin dataexpert till mamma men hon var inte hemma, dock var hans datakunnige bror det och de diskuterar möjliga lösningar men det fungerar fortfarande inte. Efter försök att komma in och kolla installationsvideon på företagets hemsida (japp, för att installera ett bredband är det tydligen praktiskt att gå in på internet och kolla hur man gör...) ger vi upp och konstaterar att vi ska ringa telefonsupporten.
Henke fick det ädla uppdraget och sätter igång. Visste ni att man måste uppge ett telefonnummer till talsvaret, för ett bredband??? Efter en hel del "nej nej nej", suckar, påläggningar och ytterligare uppringningar kommer han äntligen fram till en telefonist (när talsvarstanten har gett upp efter tredje försöket att tyda telefonnumret han skulle uppge, som vi inte hade). Killen luren går igenom precis allt som vi redan testat och konstaterar efter en liten stund precis vad vi redan klurat ut: Gå till butiken med bredbandet.
Så idag gick jag till butiken och fick mej ett nytt, det kunde ju faktiskt vara så att det var fel på själva manicken. Men icke, det funkar inte denna gången heller. Nu blir det till att ta med bredbandet och datorn på fredag så ska jag lämna det till killarna där att fixa det. Men det blir nog lätt för dem, det är ju bara att sätta i den så installerar den sig själv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0