Idag börjar flytten

Igår hämtades Växjölasset med grejer. Det gick väldigt smidigt, Henke och jag bar och pappa packade på kärran. När vi kom hem igår packades de sakerna av och andra sattes på. Detta för att vi måste ta de tunga sakerna idag som soffan och skåpet när lilla bror är med och kan bära. Idag är verkligen inte första gången jag flyttar så jag ser framför mig vad dagen kommer att innebära: Ett evinnerligt bärande av kartonger till tredje våningen utan hiss. Halvt värmeslag av allt bärande i hettan. Småtjafs mellan mamma och någon i familjen kring att någon inte gör som mamma tänkt. Saker som inte finns på Ikea nu när jag väl bestämt mig för att köpa dem, dvs beslutsångest för hur jag nu ska lägga upp det. En aning stressande över att vi ska va hos kusinerna vid 18.30 ikväll. Hela familjen Wilén jäkligt trötta. Been there, done that, ser inte riktigt fram emot det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0