Att jobba är en njutning.

Dagar som denna njuter jag av mitt jobb.
Börjar morgonen lugnt med endast 3 barn de första två timmarna, får massor gjort. Slutar med en liten lagom barngrupp på 5 grabbar, varav bara en var en liten plutt. Det toksnöar ute och man drar på sig alla vinterns kläder och beger sig ut.( 5 ungar är lagom, det tar inte en evighet att klä på alla). Åker pulka ner för en pytteliten backe och barnen skrattar. Hjälps åt att göra en 4 vångar hög snögubbe som var högre än mig, alla är så stolta. (Trots att vi inte hade någon morot till näsa som W. visste att man ska ha) Går in, tränar på lucia, äter middag i lugn och ro. Lägger barnen på madrasser, säger godnatt och hejdå och får en puss på kinden innan man diskar. Sen går man hem kl 12.45. Det gott folk går jag lätt upp kl 4.45 på morgonen för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0