Julkorten.

Idag är det sista dagen att posta sina julkort med julfrimärken om man vill att de ska hinna fram innan jul. Så om några dagar kommer det kanske att dimpa ner ett kort eller två i min låda, vi får väl se. Kommer det inte något i din låda ifrån mig ska du inte känna dig sviken. Ingen får julkort av mig i år heller. Anledning? Jag har tröttnat.
Varför ska man skicka kort till jul varje år till folk man knappt pratar med? Jag har aldrig förstått vitsen. Pratar jag aldrig med personen i fråga så behöver den inte heller få något julkort av mig. Och de jag pratar med och som förtjänar julkort är sådana personer som jag ändå skickar små saker till ibland.
Dessutom är det väl roligare att få något när man inte förväntar sig det, bara sådär för att jag ville skicka något till den personen, inte för att man ska skicka julkort. Dessutom tycker jag att för tryckta julkort med orden: God jul och Gott nytt år önskar: och så får man skriva dit sitt eget namn är totalt skittråkiga. Ska man ändå skicka ett kan man väl bemöda sig med att skriva ett par rader till, annars kan det vara. Så, mina vänner. Ni får inte några julkort från mig i år heller, men man vet aldrig, det kan dyka upp något i brevlådan bara för jag kände att skicka något.


Kommentarer
Postat av: Jenny Svensson

Då får du tycka att det e skittråkigt o få ett från mig iår då, men jag skickar dem iaf för att jag vill och inte för att jag måste...Kram

2008-12-16 @ 19:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0