Tråkigt?

Jag har nu varit hemma sedan i måndags kväll. På tisdagen var det bara skönt, onsdagen var ju julafton och därmed inte en vanlig dag. Torsdagen gick mest ut på att jag väntade på kvällen, igår kom jag inte hem förrän kl 19 på kvällen. Hur i hela fridens namn kan det då komma sig att jag redan börjar bli rastlös på att vara hemma???
Det där lugnet jag längtade så desperat efter innan jul börjar nu krypa lite i mig. Redan?! Det brukar inte vara jag riktigt. Har jag redan blivit för van vid att dagarna är fullbokade av jobb, träning och annat?
I så fall är det rätt åt mig att det börjar krypa i mig redan, för att inte kunna ta det lugnt är inte bra! Det är nyttigt att ha tråkigt som föräldrarna säger till sina barn.
Så idag ska jag nog satsa på att ha tråkigt.
Jag ska ta en promenad, läsa i Aldrig fucka upp, leta reda på några böcker på vinden, kanske rita och Photoshopa lite, ringa Hanna och fixa mat. Vid närmare eftertanke hinner jag kanske inte ha så tråkigt.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0