Sommar, sommar, sommar...

Efter nattens sömnbrist var jag inte speciellt katig och snabb med att hitta på något att göra ikväll så jag slog mig ner framför tvn med mamma och pappa. Det visade sig vara ett program om Allsång på Skansen.
Vilka sommarkänslor jag fick!
Känslan av det där halvmörkret och den varma men ändå lite småkyliga luften som brukar vara vid den tiden på kvällen då programmet sänds. Ofta har jag kommit hem från sommarjobbet och satt mig ner och tittat på sista halvan av programmet tillsammans med mamma och sedan gått och lagt mig för jag ska upp morgonen därpå igen. 
Men nu ska jag ha min första riktiga sommar på länge. Nu ska jag ha semester!
Det ska bli något så guddomligt skönt!
Jag ska följa med till Örsåsa, inga tankar på att jag måste jobba. Är det soligt ska jag bara parkera mig i solen, kanske tillsammans med Jenny på dagarna eftersom hon också har semester den här gången. Jag vill göra små roliga påhitt, gå och fika, äta glass, parkera mig i solen med en bok, resa bort! Jag hoppas verkligen på att kunna åka till Öland även den här sommaren för även om vi bara var där över en natt i somras så gjorde det dygnet min sommar. Hoppas kunna hitta på roliga saker med mina flickor, är jag ledig så blir ju chansen större för att vi ska kunna hitta dagar och tider som funkar. Istället för att arbeta, gno och kämpa för pengarna ska jag lapa sol, lata mig och spendera. Tror jag ska börja spara till en sommarbudget redan nu så att jag verkligen kan unna mig i sommar.
Med mörker ute och mörker inne, men sol i hjärta och sol i sinne kryper jag drömmande till sängs.

Här är några bilder från i somras....




 







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0