Funderingar

Idag har jag haft ett av mina "funderingsryck" .
Främst har jag funderat kring det här med jobb och sommarjobb.
I år är jag grymt opeppad att sommarjobba och jag vill inte tillbaka till mitt gamla sommarjobb eftersom jag var så jädra arg på dem förra året. Men pengar måste man ju ha... Helst skulle jag vilja vinna jäkligt mycket pengar på triss och sedan gå utan jobb hela sommaren, åka runt i Sverige och hälsa på alla mina vänner och ha det soft.

Dessutom var jag inne på Malmö stads hemsida och tittade på lediga jobb. Det är när jag gör sådant som jag funderar på hur trög jag egentligen är som ska envisas med att bo kvar här efter att jag är klar. I Malmö finns ju sååå många fler sökbara jobb! Men, som jag sa till Josse, "det var ju en himla otur att jag flyttade hit och skaffade mig en pojkvän och så gulliga vänner"... INTE! De är ju hela anledningen till att jag vill vara kvar här! Ibland undrar jag hur jag kunde leva utan dem innan?
Som idag, då kommer Josse hit med en "krya på dig" påse med vindruvor, sharonfrukt, physalis, naturgodis och en tidning, allt i en fin guldpåse. Tack! Det är sådana saker som gör att jag inte längre behöver fundera.
Jag vill bo här, inte på grund av staden i sig, på grund av mina underbara!

 image502
Såhär gosiga vänner har jag!

Kommentarer
Postat av: ss

alltid skönt med vänner som verkligen bryr sig :)

2008-02-21 @ 17:39:25
URL: http://sedate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0