Ljuva tisdag

Tisdagar kan tyckas tråkiga, men icke nu längre!
Två höjdpunkter på samma dag: Tisdagstemat och Klass 9A.
Tisdagstemat gör så att min blogg fylls med fler läsare än vanligt och snälla kommentarer får man, mycket trevligt.
Klass 9A har blivit nya måstet. Såg om förra veckans avsnitt idag för att jag ska minnas ordentligt tills kl 21.30 ikväll, glöm inte det mina damer och herrar!
Jag har hört ris och ros om programmet, att det är orättvist att inte alla elever får samma chans, att det inte skulle vara så svårt att driva en klass på det viset om man var 8 lärare på en enda klass som fallet verkar vara i serien, osv osv. Egentligen kvittar resultatet för min del, om de kommer att lyckas med målet att bli Sveriges tredje bästa klass spelar mig egentligen ingen roll. Det viktigaste med serien anser jag nämligen är att den skapar debatt!
Hur ser egentligen skolan ut idag? Vad är en bra lärare? Hur ska vi lyfta de lärare som anses bra? Hur ska vi motivera eleverna? Detta kommer nu säkerligen att debatteras till höger och vänster, det är det som är huvudsaken!

Klass 9A. Foto:SVT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0