Mysdag

Igår hade jag och gullet mysdag. Det var belöningen för att jag inte åt godis på hela hösten,det  har liksom inte blivit av förrän nu.
Vi beslutade oss för att traska in till stan, vilket inte var så smart eftersom det blåste som satan, gullet hade finskorna på sig för min skull och fick därför feta skoskav och inte hade han druckit kaffe på morgonen vilket medförde att han va ganska sur! Men vi gick och fikade direkt då vi kom in dit så då blev det lite bättre, men bara lite för de där skoskaven gjorde att han var lite småsur resten av dagen. Sånt får man dock ta, jag har inte varit allt för kul i veckan jag heller!
Vi hittade i alla fall två tröjor till honom, och jag fick tre plagg på jc för 100 kronor, och fina var de också, vilket fynd!
På eftermiddagen tog vi bussen hem till mig där han lagade lövbiff, klyftpotatis och bearnaisesås med tillbehör, mycket gott.
Vi hade bestämt oss för att gå på bio, vilket alltid leder till att vi går på en film som vi kan enas om att vi inte avskyr åtminstone, så det blev Juno. På vägen dit regnade det lite, men när vi klev av bussen ÖSregnade det. Det medförde att vi fick sitta med badande fötter och genomsura jeans under filmen.... Men det innebar åtminstone en massa skratt, haha!
Väl hemma igen efter bion fick jag skön massage, godis och mys. Så trots kaffebrist, blåst, blåsor och ösregn så hade vi en mysig dag!


Filmen Juno var inte dålig men samtidigt inte superbra, den var liksom speciell, men på ett bra sätt!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0