Tankebubblor...

Igår läste vi en bok för barnen där några av figurerna hade tankebubblor över huvudet på bilderna. Det var en grej som var nytt för ett av barnen och han blev helt faschinerad. Vad är det, hur kommer dom dit och har vi också sådana var frågorna. Vi förklarade att alla har tankebubblor, det är bara att de är osynliga för andra än oss själva. (Ibland gäller det att vara påhittig med vad man ska svara) Men det svaret tillfredställde honom nog inte riktigt för efter en stund säger han till mig:
- Fröken, tänk något! Så jag svarade okej, jag tänker något.
- Tänker du nu? Var nästa fråga. Ja svarade jag, jag tänker något.
-Näe, sa han, jag ser ingen bubbla....


Kommentarer
Postat av: Jenny

ha, dom e för söta ibland:) kram

2008-02-27 @ 09:00:15
URL: http://jennasvensson.blogg.se
Postat av: josse

ååå,,,va gulligt!
Verkar som om du har det hur bra som helst!
I Växjö regnar det och är grått som vanligt men jag är iaf ledig idag:)
Må så gott!
Puss & Kram

2008-02-27 @ 14:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0