Reflektioner kring trosor

Läste på Blondinbellas blogg idag att deras nya städerska hade vikt allt i hennes garderob och sorterat det efter färg. Det fick mig att fundera.
Jag skulle lätt vilja ha en städerska som kom hit någon gång i veckan och städade av lite, dammade, tvättade och framförallt diskade!!! Vem skulle inte det liksom?!
Men sedan kom jag att tänka på, vill jag verkligen att någon ska rota bland mina kläder? Jag menar, vi har väl alla våra lik i garderoben? (haha)

Jag tänker framförallt på de där trosorna som jag tror att alla tjejer har. De där som är så sladdriga, urtvättade och eventuellt håliga att man hoppas att man inte ska råka ut för någon olycka och hamna på sjukhus den dagen man använder dem för man hade skämts ihjäl om någon sett dem. De där trosorna som egentligen borde ha slängts för länge sen. Men slängda är de inte, varför?

För min egen del kan jag faktiskt inte skylla på att jag ska ha dem kvar å ha dem sist när jag inte har några andra när man inte har tvättat, för jag äger faktiskt en jäkla massa trosor. Jag skulle lätt klara mig i 3-4 veckor utan att det skulle ta slut i troslådan, även om jag bytte varje dag. Ska jag vara ärlig så svämmar den nästan över när jag nyss har tvättat.

Vilket leder mig in på frågan varför jag bara inte kastar de där paren som är så jädra obekväma, som konstant åker in i rumpan, som man bara skulle på sig i absolut nödnödfall? Den enkla förklaringen där är nog helt enkelt att jag har så svårt att kasta något som det inte är något direkt fel på. Jag menar, de är ju fina!
Fast de där sladdriga, fula, håliga, de är det ju fel på, dem skulle jag ju kunna kasta eller?
Eller resonerar man som man gör varje gång man ska städa garderoben "Ja men den kan jag ju spara och måla i". Men hallå??? Hur ofta målar man egentligen??? Även om jag kan säga att jag målar lite oftare än andra så behöver man bara en omgång kläder till det, inte 7!

Nej man sparar de där fula sladdertrosorna, av någon outgrundlig anledning. De brukar ofta refereras till som "tränings och menstrosor". Givetvis kan man använda helt vanliga, osladdriga trosor även till det. Men det är väl bara att erkänna att det är med trosor som det kan vara med skor ibland. De är som skönast när de är som fulast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0