Hur blev jag till jag?


Hur jag är, vad jag gjort och det som jag gör,

borde ju påverka mitt liv och stunden när jag dör.

Att bli som man är, och inte som man tror,

påverkas allt detta av platsen där man bor?

Att jag är född på landet, gjorde det att jag blev jag?

skulle jag blivit en annan om jag fötts en annan dag?

Att bo på en annan plats med andra vänner,

ändrar det hur man innerst inne känner?

För även om jag växt upp i ett annat hus,

så skulle väl min hårfärg fortfarande vara ljus?

Eller hade jag kanske färgat det svart, rött, gult eller blått,

kanske hade jag varit vegetarian eller mer åt stilen goth?

Om jag valt en annan högskola, eller lärt mig spela gitarr grymt bra,

hade jag då varit en annan person om jag är idá?

Att sitta och fundera gör en knäpp, för det finns inga svar,

nu är jag den jag är och inte alltid den jag en gång var.

Jag tror att man självklart påverkas av allt man hittar på,

men saker hade kanske inte varit bättre, jag kanske hade blivit en sämre Stina då.

Jag får nog nöja mig just nu och fortsätta att se mig omkring,

för om vem jag är om ett år, det vet jag ingenting....


                                                                                                                                                                          Stina 14 juli 2008

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag vet iaf att du är en ruskigt bra poet och jag gillar dig precis som du är;)

Saknar dig vännen! Hoppas vi får till en helg då vi kan ses snart! Kram

2008-07-19 @ 10:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0