Imorrn är jag ledig!

Nu sitter jag nere i Växjö i gullets lägenhet och väntar på att han ska komma hem från sin fotbollsmatch. Jag ska nu vara ledig två dagar i rad, det känns som rena semestern! Två hela dagar! Plus att jag inte börjar förrän kl 14 på måndag.
Hade fått ett lönepapper hit ner till Växjö, det blev jag förvånad över för jag hade inte förväntat mig någon lön denna månaden.... Antagligen är det för att de numera går automatiskt via Besched, men varför ska vi i så fall ändå fylla i våra lönelappar??? '
Aja, oavsett var det en mycket trevlig överraskning att över 9000 kr hade trillat in på mitt konto för bara 3 veckors arbete!
Men jag ska inte röra dem mer än att jag kanske köper mig ett par nya löparskor imorrn (de jag har är väldigt trasiga nu)  om jag skulle hitta några. Och kanske jag unnar mig (oss) lite extra god mat. Annars ska pengarna sparas till flytten, det finns mycket fina saker på Ikea som jag vill ha och ska jag nu äntligen göra slag i saken och investera i en ny 120 säng så ryker halva utbetalningen bara där....
Sedan finns det ju också framtida dubbla hyror att betala och sådant kul.
Nej, nu ska jag lägga mig framför tvn tills gullet dyker upp vilket borde vara när som helst.
Imorrn blir det Samarkand med gullet och söta Josefine som också är här i helgen. Lite shopping, matlagning å så ska Henke på lägenhetsvisning. Jag ska ha det så skönt med mitt trevliga sällskap på min lediga dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0