Lycka och gråtfärdighet.

Jag är lycklig och gråtfärdig.
Jag har fått ett jobb.
Jobb har jag fått innan, men den här gången har jag fått ett och tackat ja!
Det jag nog inte sjunkit in ännu, jag har nog inte fattat.
Jag ska börja jobba.
I augusti tillträder jag en 100% tjänst på en förskola som ligger i Ryd i Linköping.
Ryd är ett mångkulturellt område, men det har jag ju jobbat med innan.
Någonstans måste man ju börja, och nu börjar jag här.
De är mycket utomhus och jobbar mycket med bildskapande, precis mina ämnen!
Intervjun var jag på igår och satte press på dem, "jag har fått ett annat erbjudande men jag vill hellre ha er och om ni erbjuder mig tjänsten så kommer jag att tacka ja. Men jag måste svara på den andra tjänsen imorrn"
Så de ringde min referens och återkom till mig redan på kvällen, erbjöd mig tjänsten och jag tackade ja.
Igår var jag uppfylld av känslorna lycka och gråtfärdighet.
Underbart skönt att äntligen vara färdig med jobbsökande och Linköping är en stad jag känner att jag vill bo i.
Samtidigt blir det som jag länge fruktat definitivt, jag ska lämna Växjö.
Blotta tanken på det får mina ögon att tåras.
Men pojkvännen och vännerna stöttar mig, som Mira sa igår: Bara för att du flyttar är det ju inte slut med Växjö, du har ju dina bästaste här. Och det stämmer.
Jag kommer att gråta floder framöver över detta, men som Mira återigen sa: Gråta får man.
Så gråta kommer jag att göra, men det känns ändå bra. Beslutet känns rätt.
Så jag är lycklig och gråtfärdig.

Kommentarer
Postat av: Josse

Det kommer gå finfint min kära vän!!!

Du får komma och hälsa på precis när du vill så fixar vi gästkort;)

Glad sommar!!!

2008-06-04 @ 13:49:57
Postat av: jossan

Grattis vännen! Känns det rätt så kommer allt lösa sig därefter :)

2008-06-04 @ 21:12:46
URL: http://juicen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det kommer gå så bra så, du har ju som sagt oss som praktexempel:)

Kram på dig

2008-06-04 @ 21:43:06
URL: http://jennasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0