Avslagen

Så var man tillbaka i Växjö igen.
Kom hit tidigare än jag hade tänkt från början, men jag fick skjuts i bil fram till porten så jag ska väl inte klaga, då kan det vara värt att åka lite tidigare.
Idag är jag avslagen, dvs väldigt trött.
Igår bestämdes det på eftermiddagen att jag skulle vara chaufför till min bror som skulle ut på Nöjespumpen i Södra Vi. Japp, jag är snäll, men det handlar om tjänster och gentjänster, jag brukar få följa med honom på en massa saker när jag är hemma så någon gång måste man ju ge något tillbaka.
För er som aldrig hört talas om Södra Vi så är det en liten liten håla, och Nöjespumpen är ett ställe där de har både dans till dansband och en avdelning för en lite yngre publik. Från början visste jag inte om jag bara skulle skjutsa brorsan och kusinen som skulle med, eller om jag skulle följa med in. Men efter en del övervägande kom jag fram till att det inte var lönt att sitta och åka för ett par timmar hemma, och dessutom så betalade de mitt inträde. Där var sjukt mycket folk och väldigt väldigt trångt! Blev lite trött ett tag men det var helt okej trevligt med tanke på att jag var spik nykter och där utan så många jag känner. Fick dansa lite, det har jag inte gjort på läääänge känns det som!
Det innebar dock att jag inte somnade förrän efter 3, kl 6 kom mamma och sa hej då och klockan ringde kl 8, så det var ett antal mindre timmars sömn än jag brukar ha.
Så nu sitter jag slö i min lägenhet och funderar på om jag ska orka ta mig för något idag eller om jag bara ska lägga mej och glo på en film eller något tills mitt gull kommer hem.
Jag har saknat honom de här dagarna, så nu vill jag bara mysa mysa mysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0