En effektiv skön dag

Klockan är inte ens 8 och jag sitter i skolan, på en ledig dag!!!
Anledningen till det är att jag tänkt ha en effektiv förmiddag med en hel del plugg och sedan ska jag gå på stan på eftermiddagen. Dessutom fick jag skjuts in till stan så jag slapp att ta bussen om jag åkte såhär tidigt, och vad är vitsen med att ligga kvar när man ändå vaknar vid 06.03?
Fick gå en liten bit till skolan idag men det var hur skönt somhelst, vilket underbart väder!!! Här på Malmö högskola ligger biblioteket på femte våningen och alla väggar utåt är av glas, med andra ord kommer jag att kunna sitta och njuta av det fina vädret, även om jag sitter inne och pluggar, de e gött!
Blir perfekt att stöka av plugget på morgonen och sen gå ner på stan och slå sig ner på en uteservering som paus i bikinletandet.
Bikinivarmt har det iofs inte blivit ännu, men går planerna rätt så sticker jag och gullet till varmare breddgrader om några veckor, resmålet är inte riktigt spikat ännu.... Men jag längtar!
Nu ska jag dock sätta mig och lägga upp en plan för mitt fortsatta arbete med c-uppsatsen, en bra plan kräves om jag ska fixa detta. Men jag fick iaf bra kritik på min handledarträff igår så just nu känns det som jag är på god väg. Sedan när bibblan öppnar blir det lite läsning och skrivande på hemtentan som ska va klar i nästa vecka, hoppas kunna ordbajsa ihop något, pallar inte lägga hela min energi på den här uppgiften.
Imorgon efter lektionen bär det av hemåt mot Växjö igen för en skön helg med date med mina flickor och shopping med gullet. Jag har det ganska bra faktiskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0