Lånare eller troll?

Minns ni barnprogrammet lånarna?
Det var sådana pyttesmå människor som levde på att låna saker av "riktiga" människor.
Jag tror att jag har lånare hemma hos mig, eller ett troll i min garderob som gillar mina grejer. Oavsett vad det är försvinner saker, för att sedan helt plötsligt dyka upp igen på helt rätt ställe!
Jag tappade för ett tag sen, innan jul, bort ett par örhängen som jag fått av Henkes mamma och som jag tänkt att använda över jul så jag letade och letade, men icke. Örhängena var och förblev borta.
För någon månad sedan försvann mina svindyra silkesdroppar till håret, och jag letade utan resultat.
Men så igår när jag lyfte ner linsvätskan så stod silkesdropparna där i badrumsskåpet. Hue? Jag letade  ju igenom hela skåpet som en tok och då var de ju inte där! Inte kan de ha stått där hela tiden?
Sedan idag så letade jag efter ett halsband (som inte var borttappat, jag skulle bara plocka fram det) och vad hittar jag då i smyckesskrinet, om inte mina örhängen! Men va f....
Jag är helt övertygad om att det är de där lånarna som har lånat sakerna men sedan ställt tillbaka dem!
Tack snälla lånarna, vad glad jag blir!
Nu får ni gärna ta och lämna tillbaka min lila topp också så skulle jag bli ännu gladare...
 


Omslagsbild: ISBN B200110883, Lånarna serie 1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0