Mina chanser är små

Johanna är lite av min coach i "söka jobbvärlden", hon kan så mycket om sådant som inte jag kan eftersom hon läser kurser inom just såna grejer. Så efter diskussionerna på dagens morgonpromenad är mina förhoppningar om att få jobbet i Öjaby körda ner i botten.
Tänk er följande scenario:
Det är ett jobb många kan tänka sig, så de får in kanske 200 ansökningar. Då måste de sålla på något sätt. Ibland tar de helt sonika och slänger halva högen, utan att läsa den, och koncenterar sig på den hög som är kvar. Annars kollar de snabbt igenom och letar efter saker som de kan sålla bort någon efter, tex. att man inte är utexad ännu eller inte har någon arbetserfarenhet inom det, som jag.
Sedan tar de kanske in 5-10 personer för en intervju.
Så med andra ord är chansen för att få jobbet ganska minimal.
Jag måste nog söka lite fler jobb i Malmö eller någon annanstans nu....


Att söka jobb är inte det lättaste alltid...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas kan man ju alltid göra:) krams

2008-03-25 @ 17:40:25
URL: http://jennasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0