Allkår för hela slanten

Igår var det jobb på Allkår som gällde, hela dagen blev det faktiskt.
Eftersom jag lovat att ställa upp som backup om det krisar så ringde Mira mig igår och frågade om jag inte kunde hjälpa till lite. Det kunde jag!
Så först fixade vi lite pasta å grejer, sen sålde vi biljetter i 3 timmar. Herregud vilken träning det är för huvudräkningen. "Hej jag vill ha en biljett till fredag, två kombi och två till lördag!" Ehh... Ja ha.... Det blir 300+300+200+180+180 då ja..... "Och så har jag köpt en biljett för lördagen som jag skulle vilja byta in mot en kombi biljett om man får". Ojoj.... Det blev säkerligen några fel i kassan vid några tillfällen och jag sög på att dra streck för alla biljetter vi sålde, men vi sålde som smör i solsken å det är ju huvudsaken.
Sedan efter det hann jag lagom hem till bror och Kim som anlänt, iväg till systemet och sen köpa en morsdagspresent, hem å slänga i sig en macka och byta skor så var det iväg igen.
På kvällen var det nämligen dags att jobba igen. Även denna gång sålde jag biljetter men det hände något hela tiden och jag jobbade med trevliga personer. Sedan bytte vi arbetsuppgifter, så mellan 22-01 var det ganska segt vid några tillfällen. Men jag plockade skräp så jag har träningsvärk idag. En helt okej afton som stundtals var riktigt trevlig!
Ikväll blir det allkår igen, jag har ju jobbat till mig biljetten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0