Jobbprat igen....

Nu har jag tackat nej till ett jobb....
Det känns lite konstigt och man känner sig lite knäpp!
Här letar och letar man jobb, och så tackar jag nej till ett jag får!
Men det kändes inte rätt, framförallt för att förskolans lokaler inte skulle vara klara för inflytt förrän om ett år! Alltså skulle jag få inleda mitt första år som förskollärare som någon jädra hoppjerka!
Nej, det vill jag inte.
Jag hoppas på att få fler erbjudanden och det ser inte helt mörkt ut.... Intervjun jag var på igår verkade väldigt bra, och jag hoppas på att de ska börja ringa från Linköping i nästa vecka.
Efter en del funderingar har jag nämligen kommit på att Linköping skulle vara ett minst lika bra alternativ som Malmö om inte bättre!
Det tar lika långt från Växjö till Linköping som det tar från Växjö  till Malmö, till å med kortare tid.
Jag känner redan lite folk i Linköping, bland annat har jag en av mina allra käraste kusiner där.
Det är mycket närmare hem från Linköping än ifrån Malmö.
Jag har Jenny i Norrköping (ett halvår till iaf) och Madde ska också flytta dit. 
Fördelarna är många.
Det enda dåliga är att det kostar dubbelt så mycket att åka tåg till Linköping än vad det kostar till Malmö...
Men men, jag kommer ju tjäna mer pengar då så jag får väl lägga en del på resor helt enkelt.
Varför kom jag inte på det med Linköping tidigare? Aja, bättre sent än aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0