Min brevlåda är tråkig

Min brevlåda är tråkig.
För det första är utsidan tråkig, grå och smal.Men man kan nog inte begära en underbart kul och vacker sådan när alla är placerade i rader efter rader i trapphuset.
Nej det tråkigaste med min brevlåda är innehållet.
Det var evigheters evigheter sen jag fick något roligt i den!
Idag fick jag exempelvis ett papper från trygg hansa om att börja jobba extra, inte aktuellt. Jag fick en brev från lärarförbundet, de har bombarderat mig med sådan på sista tiden. Till sist fick jag lärarnas tidning som jag tycker kommer så ofta att jag inte tar mig tid att läsa den.
Inget kul finns där!
När jag var yngre, i tonåren sådär, så brevväxlade jag flitigt, stundtals med flera personer samtidigt. Det resulterade i färgglada kuvert med handskriven adress i brevlådan med jämna mellanrum.
Numera får jag bara urtråkiga saker.
Därför ska jag kanske börja bli bättre på att skicka saker till andra. Inte behöver det vara nåt speciellt, bara en liten hälsning sådär. För då kanske jag får något tillbaka.
Nu är det därför dags att skicka kort, för en roligare brevlåda!

 


Ett sånt här vill jag ha, fast helst i någon klatschig färg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0