Upp och nervända resan

Den här resan ner till Malmö skulle bli så enkel:  åka ner, gå på intervju å sen till frissan igår. Idag skulle jag på handledning och sen på intervju å sedan hem. Så blev det inte.
Det började som det skulle, jag gick på intervjun å allt gick bra.
Sedan skulle jag till frissan. Jag brukar tala mig varm om en frisörskola i Malmö som jag har gått till flera gånger, men nu vet jag inte hur varm jag vill tala mig. När jag kommer dit finns jag nämligen inte med i datan, det finns alltså ingen tid bokad till mig, trots att jag är helt säker på att jag bokat en just idag.
Extra störigt med tankte på att jag knölat med intervjutiden för att jag skulle hinna till frissan. Alltså har de inte tid med att slinga mitt hår, men jag blev erbjuden en gratis klippning som modell. Eftersom jag ändå hade skyndat mig dit så tog jag chansen. Därmed blev jag klippt av en gayig kille som va ganska rolig och som faktiskt klippte mitt hår så jag blev sjukt nöjd, dessutom gratis! Så jag inte är blondare som planerat men jag överlever.
Sedan hade jag ju både tid och pengar över så jag tog mig en sväng på stan och shoppade mer än jag hade planerat, bara bra saker dock! Två koftor, en scarf, ett linne och en klänning blev det, till samma pris som jag skulle fått betala för klipp å sling, jag är nöjd.
I provrummet på Gina ringde mobilen, det var hon som hållit i intervjun tidigare på dagen. "Vi vill ha dig" sa hon. Hon hade pratat med sin chef, min referens och så hade jag ju kme utbilning vilket var precis vad de ville ha! "Vi vill jättegärna att du ska komma och jobba på vår förskola". Jag stod där helt stum och visste inte vad jag skulle säga, hade aldrig räknat med att hon skulle höra av sig så fort. Efter en del grunnande har jag dock bestämt mig för att tacka nej pga olika anledningar. Men det känns ju jäkligt trevligt att ha blivit erbjuden....
När jag kom hem tid jag brukar sova här nere i Malmö så gick jag och Lena som jag bor hos på en promenad, då ringde mobilen igen. Det var min handledare som ringde och sa att hon va sjuk.... Alltså ställdes anledningen till att jag ens skulle ner till Malmö in. Hade det inte varit för att jag hade haft intervjuerna hade jag blivit jäkligt sur. Men men, alla kan bli sjuka.
Resan blev som sagt inte alls som planerat, men det gick ju inte åt skogen för det. Jag är en gratis hårklippning, några fina klädesplagg och ett jobberbjudande rikare....Vem vet vad som hinner ändra sig mer innan jag sitter på tåget tillbaka till Växjö igen...

Kommentarer
Postat av: Josse

Livet blir inte alltid som man tänkt sig helt enkelt!
Men grattis till jobberbjudandet, de va väl härligt;)
Må så gott!!!
Puss

2008-05-20 @ 09:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0