GI tankar

Intressant nog har jag fått väldigt olika respons på om jag kommer att gå ner något i vikt efter bara en vecka med GI diet. Josse slog fast att det kommer jag nog inte göra, för hon gjorde inte det på en vecka.
Camilla sa att det kommer jag alldeles säkert att göra, hon gick ner 4 kilo.
Man undrar vad det beror på? Hur seriöst man går in för det? Hur mycket man har att ta av innan? Hur man sköter balansen med att faktiskt äta kolhydrater, speciellt efter träning?
Intressant ska det bli i alla fall, den saken är säker. Har läst i min bok ikväll och samlat lite tips, som att vinäger och citron sänker GI värdet på en måltid, kan vara bra att veta. Hittat lite goda recept också, så en vecka ska nog inte bli så stort problem, tror jag nu åtminstone....


Kommentarer
Postat av: Henrik

Eftersom alla människor som ger sig in i dessa dieter har olika förutsättningar (genetiskt är ju alla människor olika) varierar resultaten efter person. Min tanke är att om man verkligen vill ha resultat så är en vecka lite knapp om tid. Om det hade funnits en dunderkur som garanterade 3 kilo/veckan för alla, så hade det förmodligen inte funnits en uppsjö med metoder och böcker i ämnet. Någon tjänar pengar på att hitta på nya dieter...

2008-11-20 @ 09:35:04
URL: http://blindtarmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0