Say cheese

Igår var det dags för jobbets julfest.
Det hela var väldigt hemligt och vi hade bara fått veta att vi skulle mötas vid Skorpan kl 17.50 och att vi skulle ha med oss inneskor. Senare visade det sig att det var en ostprovning vi skulle på! Eftersom det inte är något man tar sig för annars så var det väldigt trevligt. Jag lärde mig enormt mycket mer om ost än jag kunde innan (vilket var ungefär ingenting). Man fick också en mycket större förståelse varför ost är så dyrt, fatta hur enormt många processer det är i att göra ost!
Min favorit blev en fransk vitmögelost med ett namn jag inte ens är i närheten av att minnas. Skönt att kunna sitta ner och prata med kollegorna på de andra avdelningarna också, utan en massa barn springande runt benen eller tidspressen att rasten snart är slut. En trevlig tillställning! I eftermiddag bär det av till Västervik och sedan bär det av till Jenny med Tessan, ytterligare något som ska bli väldigt trevligt! Äntligen helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0