Hur stora är oddsen?

Jag måste bara berätta en rolig sak som Lena (min kompis som bor hos mig i helgen) var med om igår.
Hon var nere på stationen här i Linköping när det plötsligt kommer fram en kille och säger: "Hej Lena!"
Lena blev väldigt konfunderad, vem farao är killen? Hon svarar väl lite trevande "hej" men ser nog väldigt fundersam ut för killen frågar "mår du bra?". Jodå, hon mår bra, men vem fasiken är det som står framför henne? Till saken hör att Lena inte bor här i staden utan bara är här i några veckor. Killen börjar nog ana att hon är lite förvånad så han säger: "känner du inte igen mig? Det är ju Jonathan, på media." Lena börjar därmed processa alla som hon någonsin träffat som hette Jonathan och alla som hon känner som skulle kunna jobba med något inom media. Men icke, hon kan inte komma på vem det är. Killen börjar nu bli lite osäker och säger sedan " för det är väl Lena (och något efternamn som börjar på R). Men Lena heter inte något på R, hon heter Jonsson.
Det visar sig alltså att killen Jonathan har sett fel och trott att han hälsar på någon han känner, som tydligen är väldigt väldigt lik Lena. Frågan är bara, hur stora är oddsen att den person han känner och den han tar fel, båda heter Lena???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0