Jag skulle vilja vara 3 år

Ibland skulle jag vilja vara 3 år.
När det är höjden av lycka att få blåsa ut det tända ljuset på bordet.
När man kan skratta sig tårögd av en rolig sång om en skogshuggare.
När man kan underhålla sig långa stunder med att blåsa runt en liten boll med ett sugrör (jättebra träning för munmotoriken för övrigt)
När det är världens roligaste att hoppa i vattenpölarna.
När man kan cykla varv, på varv, på varv, på varv på cyklarna runt gården.
Världen är så mycket lättare och roligare.

Fast när jag tänker efter så tycker jag också att skogshuggarsången är rolig, att det är rätt kul att blåsa bollen fram och tillbaka över bordet, och har jag stövlar på mig kan jag gå omvägar för att få hoppa i vattenpölarna....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0