Vuxenpoäng....

Ens vuxenpoäng går upp med ungefär 500% när man börjar jobba mot när man pluggar har jag märkt.
Inte bara det att man måste vara på jobbet vissa tider, ta mer ansvar, osv osv. Nej såna här tråkiga saker som man bara huxflux ska kunna och bestämma sig för också.
Bara sånt konkret på jobbet som att lägga in om vikarier i DAM, veta hur det fungerar med alla kaffekassor och presentkassor, hur man fyller i dispenspapper för utökande av tid för barn, schemaläggning, arbetsrondspapper, julfester, arbetskläder och speciella pedagogiker och allt mellan himmel och jord.
Sedan har vi sånt här annat som är aktuellt just nu för mig. Pensionssparandet till exempel. Hur i hela friden ska man veta var man ska placera pengarna? Vilket bolag är bäst? Ska jag bara låta kommunen placera dem som de vill? Och de pengar som pensionssparats till mig under sommarjobbet, ska jag flytta dem till samma fond? Vidare måste man fundera över det där med att vara med i facket, ska man vara med i a-kassan? Behöver jag någon försäkrning utöver min hemförsäkring? Hur mycket bör man kunna med allt det där med karrensdagar,sjukskrivning och övertid?
De funderingarna ger brutalt mycket vuxenpoäng.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jadu Stina....välkommen till vuxenvärlden!! Varför nämde dom aldrig det under utbildningen??? Har läst ditt arbete, du får ett VG av mig med. Kul att identifiera barnen under läsningen, kan Linus ha varit Le.... som inte ville smutsa ner kläderna?? Ha ha. Vi hörs! Kram

2008-10-22 @ 21:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0