Puha

Vilken dag!
Vaknade imorse och kände mig inte alls i form för en dag på jobbet. Väl på jobbet har det varit nästintill kaotiskt. Elva ungar varav en är en inskolning där pappa skulle gå ifrån för första dagen idag. Ungen skrek, och tjuter en så tjuter flera. Det var leksaker överallt, man hade ingen koll på alla tio barn som prang omkring. En kollega ringde och var sjuk och en av oss är redan ledig så vi har vikarie. Någon rast hanns det inte med för min del idag på förmiddagen och ett barn fyllde år igår och skulle sjungas för idag. En unge ville inte sitta hos vikarien, en började tjuta när man säger till den att den ska städa och en tredje har tappat bort sin läppsyl och gråter för den sakens skull. Vi fick dela upp barnen och gå ut med dem senare än vanligt och blöjbytena blev inte alls som de brukar. Som tur var så var det makaroner och korv till mat idag vilket gjorde att alla barn åt en massa och det blev tyst och lugnt.
Nu ska jag vara här fyra timmar till idag, och trötter är jag. Puha, ikväll ska jag bjuda Marie på middag, ska bli lugnt och skönt att sitta hemma och äta mat och prata strunt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0