Så farligt var det inte.

Dagen i fredags blev inte så hemsk.
När jag kommer innanför dörren på jobbet får lilla F. syn på mig, lyser upp som en sol och kommer springande för att ge mig en stor kram. Hur kan man fortsätta sura då? Min fisk levde också när jag kom hem och simmade så harmoniskt så.
Däremot kan man väl säga att tågresan hem inte blev som planerad. Jag och två av kusinerna satte oss på tåget som gick vid 17.35 och skulle vara framme i Gamleby där pappa skulle hämta oss klockan 19. Men efter växelfel, signalfel, söderkörd växel så vi inte kom någonstans, inringning av buss som inte dök upp så slutade det med att vi kom till Gamleby 21.45! 2.45 timmar senare än vad vi skulle! Men på något sätt så var det inte så farligt. Vi var ju några stycken så vi hade sällskap av varandra och vi hade ju inte någon direkt tid att passa. Dessutom blev det efter ett tag en ganska trevlig stämning på tåget, vi spelade hänga gubbe med en kille från Åtvidaberg.
Nu är det snart dags att åka tillbaka till Linköping efter en helg med softa morgnar, sköna skogspromenader, samtal med mamma, kräftskiva med släkten och inga måsten. Det gör under för själen, imorgon börjar en ny arbetsvecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0